יתרונות בריאותיים של שוקולד

תוכן עניינים

שוקולד מכיל נוגדי חמצון רבי עוצמה הנקראים פלבנואידים, וכן מעט מגנזיום. חומרים מזינים אלה עשויים לסייע בהורדת לחץ הדם ובהפחתת הסיכון למחלות לב ולשבץ מוחי.

שוקולד מריר הוא הצורה המזינה ביותר של שוקולד. בהשוואה לשוקולד חלב, הוא מכיל יותר מכפול מכמות הפלבנואידים הבריאים ללב. בעיה נוספת עם שוקולד חלב: החלב הנוסף שהוא מכיל עשוי להפחית את יכולתו של הגוף לספוג את הפלבנואידים המועילים. כדי ליהנות מטעמו הטעים של השוקולד ולקבל את היתרונות של פלבנואידים, בחרו במגוון שוקולד מריר המכיל לפחות 70 אחוז קקאו.

היתרונות הבריאותיים הפוטנציאליים של שוקולד מריר בהחלט לא נותנים לך רשות להתמכרות. עדיין תצטרך לשים לב לכמויות. הסיבה לכך היא שאפילו שוקולד מריר מכיל קלוריות, שומן וסוכר שיובילו לעלייה במשקל אם תגזימו, לכן היו אסטרטגיים לגבי שילוב פינוק זה בתזונה. זני השוקולד המריר הטובים ביותר מכילים סוג שומן אחד בלבד – חמאת קקאו – ואינם מכילים תוספת שמן דקלים, שמן קוקוס או שומן חלב. מבחינה טכנית, כולם שומנים רוויים, אך לחמאת קקאו השפעה ניטרלית על רמות הכולסטרול, כך שהיא לא תעלה את רמת הכולסטרול בדם כמו שומנים רוויים אחרים.