הנקה במהלך הסגר: כיצד נגיף הקורונה השפיע בצורה הרסנית על משפחות חדשות

תוכן עניינים

להיות הורה זה מאתגר ברגעים הטובים ביותר – אך מגפת ה – COVID-19 והסגרים ברחבי העולם העצימו זאת. הורים טריים רבים נאלצו להסתגל לנסיבות משתנות וחסרות ודאות. היקף תמיכת ההנקה המוצעת על ידי אנשי מקצוע בתחום הבריאות גם הצטמצמה משמעותית.

למרות שהנקה היא דרך נורמלית מבחינה ביולוגית להאכיל תינוק, זה לא תמיד קל. עם זאת, עוד לפני המגיפה, היעדר השקעה בשירותי הנקה כבר הביא לצניחה בתמיכה מאנשי מקצוע בתחום הבריאות. זה מגדיל את ההסתברות שנשים ירגישו שההנקה היא בלתי אפשרית; זה הביא לכך שבבריטניה היו שיעורי ההנקה הנמוכים בעולם.

ואז הגיע הסגר, ומעט התמיכה האישית שהייתה זמינה נעלמה לעתים קרובות. עובדים רבים בתחום הבריאות הוסבו לתפקידים סיעודיים, קבוצות תמיכה פנים אל פנים הועברו לרשת או בוטלו, וחלק מהטיפול לפני הלידה עבר לתקשורת מרחוק.

הורים נותרו גם הם מרגישים מבודדים מכיוון שהתמיכה מבני משפחה אחרים הוסרה בגלל ריחוק חברתי. אמנם שיחות וידאו אפשרו לחלקן להישאר מחוברות, אך למשפחות בעלות הכנסה נמוכה לא תמיד יש גישה לאינטרנט אלחוטי מהיר, ומסכי וידאו אינם יכולים להחליף מגע אנושי בכל מקרה. היו גם מאמרים שהופצו ברשתות החברתיות שטענו כי הנקה אינה בטוחה בגלל COVID-19. (מאז הם הוסרו, כאשר גופי בריאות הציבור וארגון הבריאות העולמי התעקשו כי עדיין יש לעודד הנקה).