הלוואה לרכב – מדוע משתלם לקחת הלוואה ואיך עושים את זה נכון

תוכן עניינים

רכישת רכב, מעבר לכך שמדובר בדבר המעורר התרגשות רבה יש לו גם השלכות רבות על החיים שלנו, בהיבט הפרטי והמקצועי. אנחנו מעוניינים להחליף רכב ישן ולרכוש חדש במקומו על מנת לקיים צרכים שונים וליהנות מאפשרויות רבות ומגוונות יותר.

רכישת רכב חדש, אף על פי שמדובר בהוצאה משמעותית, יש לה ערך כלכלי משמעותי. הן בכך שאנחנו יכולים להשתמש בכלי שישרת אותנו בצורה הרבה יותר טובה מבחינה כלכלית ביום יום, והן מבחינת העובדה שביום בו נרצה למכור אותו, אזי שנוכל להפיק ממנו ערך גבוה יותר מאשר אם נמכור רכב ישן. לכן, בסיכום הכללי, אף על פי שמדובר בהוצאה משמעותית, התוצאה היא שבסיכום הכללי אנחנו יכולים רק להרוויח מכך.

אחת הדרכים להתגבר על העובדה שאנחנו צריכים לבצע הוצאה כלכלית משמעותית, היא בעזרת הלוואה לרכב. כלומר, במקום שאנחנו נשלם את מלוא הסכום מכיסנו בבת אחת, בין אם הכסף זמין אצלנו בחשבון ובין אם אנחנו צריכים לפתוח עבורו חסכונות, הרי שהפתרון הטוב ביותר מבחינתנו, הוא נטילת הלוואה ממקור חיצוני.

 

למה הלוואה לרכב היא הפתרון המשתלם ביותר?

ישנן מספר סיבות מדוע הלוואה לרכב היא הפתרון הטוב ביותר עבורנו:

ראשית, אנחנו יכולים למצוא תוכניות הלוואות שונות המאפשרות לנו לרכוש רכב חדש, יקר, בתנאים משתלמים, באופן שלא ישפיע כמעט על חשבון ההוצאות החודשי שלנו. תוכנית התשלומים היא כזו שאנחנו יכולים להחזיר את סכום ההלוואה על פני תקופת זמן ממושכת, מה שהופך את ההחזר החודשי לנמוך ונוח עבורנו.

שנית, ברגע שאנחנו לוקחים הלוואה לרכב, אז אין לנו צורך בהכרח להתפשר על סוג הרכב, שנתון או דגם. מאחר והתנאים הרבה יותר משתלמים מבחינה כלכלית, אנחנו יכולים ליהנות מגמישות גבוהה יותר, בכל מה שקשור לבחירה שלנו אל מול האופציות לרשותנו. באופן טבעי, אנחנו נידרש לעשות תכנון כלכלי מדויק ונכון, בשביל שנוכל לעמוד בתנאי ההלוואה, מבחינת סכום, החזרים וריביות.

שלישית, הכלל ברכבים הוא שהערך יורד ככל שחולף הזמן. אם נקנה רכב חדש, אז הערך שלו יהיה גבוה, וכשנרצה למכור אותו, כעבור שנתיים-שלוש, ההפסד יהיה מינימאלי. לכן עדיף להשקיע ברכב חדש גם אם זה אומר שנידרש לקחת הלוואה לשם כך. צריך להוסיף שגם ההוצאות על רכב חדש, מבחינת תיקונים הן נמוכות ולכן מבחינה כלכלית זה הרבה יותר משתלם בטווח הארוך.

 

איך עושים את זה נכון?

כמו בכל הלוואה, גם במקרה של הלוואה לרכב, אנחנו צריכים לבדוק מה מציעים לנו מבחינת תנאי החזר, סכומים וריביות, וכן אנחנו צריכים לבדוק מה היכולות שלנו לאורך זמן. עלינו להכין תוכנית כלכלית מסודרת שתעזור לנו לדעת, מה התנאים שנידרש לעמוד בהם בשביל להחזיר את ההלוואה ללא עיכובים.

אי עמידה בפירעון ההלוואה עלולה לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.