ההימור הגדול של נטפליקס על תכנים זרים וצופים בינלאומיים עשוי להגדיל את קהל הצופים העולמי – ולשנות את האופן שבו אנשים רואים את העולם

תוכן עניינים

כדי להיות בינלאומית באמת, נטפליקס תצטרך לטפח פיתוח רעיונות מקומיים מקוריים לא רק במדינות אירופה עם תעשיות תרבות מפותחות, אלא גם במדינות קטנות יותר ואלה עם תעשיות בידור מתפתחות, כמו מדינות אפריקה.

זו ההזדמנות של נטפליקס – וגם האתגר

תופעת לוואי של אסטרטגיה זו עשויה להיות שנטפליקס משנה את הדרך המסורתית בה התקשורת מקבעת את הבנתנו על אנשים זרים וארצות זרות על ידי ייצוג מדויק יותר של מקומות אלה.

 

אבל זה כמובן לא מובטח.

הפוטנציאל הטרנספורמטיבי של נטפליקס נובע מהאפשרות לקריאייטיב המקומי לספר סיפורים על תרבויותיהם ואז להפיץ אותם באופן בינלאומי באמת. זה יהיה תלוי בנכונות החברה ליישם אסטרטגיה זו בצורה עקבית, מתמשכת, מכילה ומחושבת.

עם הזמן, חשיפה נרחבת למגוון של תוכן מדיה בינלאומי עשויה לשנות את האופן שבו אנשים בארה'ב ובעולם חושבים ומרגישים לגבי תרבויות אחרות שמעולם לא יכלו לבוא איתן במגע ישיר.

כל מה שצריך הוא קליק אחד – אפשרות אחת לצפות בסדרה בהפקה זרה אולי אפילו מבלי לדעת.

האופן שבו נטפליקס פועלת, תוך שימוש באלגוריתמים כדי להציע תוכן תוך כדי בחירת הצופים, יכול להאריך את החשיפה הראשונית לתוכן זר. בינה מלאכותית שנועדה להאכיל אותנו יותר ממה שאנחנו אוהבים עשויה בסופו של דבר להיות כוח מפתיע לשינוי, ולגרום לנו לחשוב מחדש על מה שחשבנו שאנחנו יודעים.